روشهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

روشهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا : دستهای خود را به طور مکرر با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شست و شو دهید. در صورتی که به آب و صابون دسترسی ندارید از ضد عفونی کننده های دارای الکل استفاده نمایید.

روشهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا کلینیک اختیاریهاز جمله روشهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا این است که دهان و بینی خود را حین سرفه یا عطسه اطرافیان خود بپوشانید و از تماس محافظت نشده با حیوانات اهلی و وحشی پرهیز نمایید.

در تجمعات انبوه می بایست از ماسک استفاده نمایید و فاصله یک متری با افرادی که دارای علائم بیماری هستند را رعایت کنید. حین عطسه یا سرفه دستمال جلوی دهان خود بگیرید سپس آن را در سطل زباله بیندازید.

سطوحی که لمس میشود را ضدعفونی کرده و از لمس وسایل و سطوح عمومی، رفتن به مکانهای پرازدحام و شلوغ و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اجتناب نمایید. سعی کنید همیشه دستکش یکبار مصرف همراه خود داشته باشید و تخم‌ مرغ و گوشت را کاملاً بپزید و در صورت بروز بیماری به پزشک مراجعه نموده و در منزل استراحت کنید.

در صورت ابتلا به ویروس کرونا فعالیتهای خارج از منزل را متوقف نمایید و به جز دریافت مراقبتهای پزشکی به مکان های عمومی، مدرسه و یا محل کار نروید.

لازم به ذکر است که ویروس ها با اندازه کوچکی که دارند می توانند تمام دنیا را آلوده کنند. ویروسها با اندازه های نانومتری میتوانند همه سلولهای گیاهان، حیوانات و انسان ها را درگیر کنند؛ ضمن اینکه ویروس ها هوشمندند و می توانند بسیاری از ارگان‌ های بدن انسان را تحت تأثیر قرار دهند.

علائم هشدار دهنده سکته قلبی
بیشتر بخوانید!

کوتاه شدن تنفس و تب بالا از جمله علائم ویروس کرونا می باشد. ویروس کرونا فقط ریه انسان را تحت تأثیر قرار نمی دهد؛ بعد از ریه، کلیه بیمار از کار می افتد.

شایان توجه است که اشخاص مبتلا به ام اس، سرطان، افراد دچار اختلالات کلیوی و ریوی و کسانی که پیوند داشته اند بیشتر در معرض خطر قرار دارند. کودکان نیز به این ویروس مبتلا میشوند ولی طبق آمار اشخاص بالای ۶۰ سال ۸۰ درصد ابتلا به این عارضه را شامل شده اند.

بیماری های عفونیرمقالات

راه های انتقال ویروس کروناعلائم ابتلا به ویرس جدید کروناویروس کروناویروس کرونا با بدن چه می کند؟ویروس کرونا در ایران