دوران نهفتگی یا نقاهت ویروس کرونا چه مدت است؟

ویروس کرونا با نام SARS-Cov-2 از پاییز و زمستان سال گذشته در ووهان چین شیوع پیدا کرد و به سرعت در سراسر جهان پخش شد. این بیماری که با نام کرونا در جهان شناخته شده می تواند تمامی افراد در هر سنی را درگیر کند. با توجه به اهمیت این موضوع و بیماری لازم است بدانیم که دوران نهفتگی یا نقاهت ویروس کرونا چه مدت است؟

دوران نهفتگی یا نقاهت ویروس کرونا چه مدت است؟
موضوع دوران نهفتگی یا نقاهت ویروس کرونا چه مدت است؟ بسیار حائز اهمیت است. در بیماری ویروسی پس از دریافت ویروس، می توان مدت نهفتگی متفاوتی را مشاهده کرد. در مورد کرونا هم از زمانی که فرد ویروس را از راه های مختلف دریافت می کند تا بروز اولین علائم ممکن است مدتی مابین 2 روز تا 14 روز متغیر باشد که این متغیر بودن بستگی به عوامل مختلفی از جمله سن و سال، شرایطی بدنی، ژنتیک و دهها عامل دیگر دارد.
با توجه به اعلام رسمی محققان، میانگین روزهای دوران نهفتگی ویروس کرونا چیزی در حدود 5 روز است. گاهی نیز افرادی که به این بیماری بسیار خطرناک مبتلا می شوند بصورت میانگین حدوداً 11.5 روز طول می کشد تا علائم بسیار مشخص این بیماری را نشان دهند.

علائم کرونا

و اما پس از بررسی موضوع دوران نهفتگی یا نقـاهت ویروس کـرونا چه مدت است؟ بایستی حتماً راجع به علائم مهم کرونا اطلاع دقیق داشته باشیم تا با مشاهده آن سریعاً موضوع را از طریق مراکز درمانی معتبر پیگیری کنیم. علائم کرونا می توانند شامل:
– سرفه خشک
– تب
– سردرد
– بدن درد
– خستگی مفرط
– احساس درد و فشار در ناحیه قفسه سینه
– جوش زدن پوست در بخش های مختلف بدن
– گلودرد
– رنگ پریدگی انگشتان دست و پا
– از بین رفتن حس بویایی و چشایی
– به سختی نفس کشیدن
– احساس ضعف و سستی
– اسهال
– ورم
با مشاهده هر کدام از این علائم یا چند مورد از آنها بهتر است سریعاً و بدون استرس موضوع را پیگیری کنید. استرس نداشته باشید زیرا این علائم می تواند مربوط به سایر بیماری ها غیر از کرونا هم باشد.

بیشتر بخوانید!  پیشگیری از سرطان با تغذیه مناسب

مراقبت در برابر کرونا

موضوع دوران نهفتگی یا نقاهـت ویروس کـرونا چه مدت است؟ بسیار مهم است و برای اینکه دچار این بیماری، مشکلات دوران نقاهت و… نشویم بهتر است موارد مهم زیر رعایت شود:
– استفاده از ماسک در مکان های عمومی
– همراه داشتن مواد عفونی کننده در هر شرایطی