جراحی لابیاپلاستی

جراحی لابیاپلاستی نوعی عمل زیبایی می باشد که به وسیله آن، شکل ظاهری لبه داخلی و یا لبه بیرونی واژن بهبود پیدا می کند. طبق آمار اکثر خانم هایی که متقاضی لابیاپلاستی (عمل زیبایی واژن) هستند، تمایل به کاهش اندازه و یا طول لبه داخلی واژن خود دارند. هرچند تاکنون، اندازه نرمالی برای لبه واژن تعریف نشده، ولی حالت ایده آل برای اکثر خانم ها حالتی است که لبه داخلی واژن از لبه بیرونی آن بیرون نزده باشد. البته لازم به ذکر است در این عمل، مقدار اضافی کلاهک کلیتوریس نیز برداشته می شود.

جراحی لابیاپلاستی کلینیک اختیاریهدلایل انجام عمل زیبایی واژن

از جمله دلایل انجام جراحی لابیاپلاستی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

• احساس کشیدگی، سوزش و سایش در حین ورزش
  • داشتن ظاهری زیبا
  • درد در زمان تماس جنسی
  • اصلاح عدم تقارن ظاهری واژن
  • ناراحتی یا درد در حین انجام فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری
  • کم بودن تحریک کلیتوریس به علت پوست اضافه کلاهک کلیتوریس
  • ناراحتی در حین پوشیدن شلوارهای تنگ

عوارض

لابیاپلاستی مثل بیشتر جراحی ها، با عوارض طبیعی همراه می باشد که در کوتاه مدت بهبود خواهد یافت. یکی از این عوارض ایجاد تورم در ناحیه جراحی است. گاهی اوقات مدت زمان بهبودی کامل برای تورم واژن یک ماه زمان می برد که جای هیچ گونه نگرانی نیست چراکه این مشکل برطرف خواهد شد.

مراقبت های پس از عمل زیبایی واژن

باید گفت بهبودی بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی نسبتاً سریع است. از جمله نکاتی که لازم است بعد از عمل، رعایت نمایید عبارتند از:

• روز اول بعد از جراحی، استفاده از کمپرس یخ و تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی توصیه می شود.
  • در سه روز اول پس از عمل، احساس تورم و درد طبیعی است که با  داروهای مسکن مانند ایبوپروفن به سادگی قابل کنترل است.
  • از پوشیدن لباسهای چسبان و تنگ تا بهبودی کامل پرهیز نمایید.
  • اکثر بیماران در کم تر از 1 هفته (3 الی 5 روز) می توانند فعالیتهای روزانه خود را انجام دهند و به سرکارشان برگردند.
  • درد و تورم تا 3 روز بیش ترین میزان را دارد که میزان تورم تا 2 یا 3 هفته پس از جراحی لابیاپلاستی به تدریج کاهش پیدا می کند.
  • می توانید 24 ساعت بعد از عمل دوش بگیرید ولی می بایست از مالش ناحیه جراحی اجتناب کنید.
  • نشستن در وان، حمام طولانی مدت و یا رفتن به استخر تا بهبودی کامل ممنوع می باشند.
  • آمیزش جنسی را میتوان به یک ماه بعد از جراحی لابیاپلاستی موکول کرد ولیکن اکثر خانم ها برای پیشگیری از باز شدن زخم ترجیح می دهند که 6 الی 8 هفته صبر کنند. (توصیه می شود اجازه دهید ناحیه جراحی به طور کامل بهبود پیدا کند در غیر اینصورت احتمالاً مجبور به سپری نمودن دوره بهبودی جدیدی می شوید.)
  • از انجام حرکات ورزشی که به طور مستقیم باعث وارد آمدن فشار و سایش به ناحیه تناسلی می شوند (اسب سواری، دوچرخه سواری و …) تا بهبود کامل پرهیز کنید.

شایان توجه است که تمامی نکات مراقبتی و روند های بهبودی از بیماری تا بیمار دیگر متفاوت هستند. لذا، این توصیه های عمومی امکان دارد برای همه بیماران قابل اجرا نباشند. لازم است با پزشک خود در تماس باشید و با توجه به صلاحدید وی فعالیت های گوناگون را از سر بگیرید.

جزنان و زایمانمقالات

دلایل انجام عمل زیبایی واژنعمل زیبایی واژنعوارض عمل لابیاپلاستیکاهش اندازه و یا طول لبه داخلی واژنمراقبت های پس از عمل زیبایی واژن